domingo, 26 de junho de 2016

PROJETO: AUTISMO E EDUCAÇÃO



Based on the legislation, methods and techniques for people with Autism  Spectrum Disorder or Pervasive Developmental Disorder, this research had as object reveal that the method of Educational Portfolios of "Project: Autism and Education" is an enabling strategy of the teaching learning process of autistic people. The overall objective was to explore the effects of portfolio method as an incentive to creativity skills and their contributions to the creation of alternative practices to promote inclusion in education. The specific objectives were to investigate, by means of educational support in Educational Spaces areas west and south of Manaus, such as the inclusion of autistic students occurs; Develop an experimental program, with bases in the methods and techniques recognized to autism, called Method Portfolio "Project: Autism and Education," for the development of the creative, cognitive process and abilities of autistic students, from the data presented by the students that They attend these educational spaces;  Apply in exploratory character, the experimental program of portfolios method to enable gradual possibilities in developing the skills of students with Autism Spectrum Disorder; Proposing, based on the results obtained, alternative curriculum practices to the initial and continuing education for inclusion in education of autistic students. Quantitative nature, this study was conducted with subjects that are part of the educational communities of west and south Educational Spaces of Manaus areas. Data were collected via a questionnaire specifically constructed for this purpose. The specific training and work experiences with students with Autism Spectrum Disorder, through the Educational Portfolio Method "Project: Autism and Education" have revealed that autism may develop in educational issues when the method employed offers possibilities an adapted curriculum, which contemplates perspectives related to specific methods and techniques for people with Autism Spectrum Disorder. Based on the positive results and that permeated the "Project: Autism and Education" for experimentation purposes of continuing education on Education and Autism, parents, therapists, mediators and educators from Brazil, who took knowledge of the project from involved, asked portfolios were available and thus there was the development of a Webfolio on a blog, to capture information and educational materials for autism, as well as distance learning courses in Buzzero.com platform Online courses where theoretical and methodological framework used to structureIt was based on evidence that the knowledge, creativity and written production are encouraged when using portfolios as a tool in learning of people with Autism Spectrum Disorder.

Keywords: Autism, Portfolio Method, Teacher Training, Inclusion, Family











Sobre la base de las leyes, métodos y técnicas para personas con TEA, este estudio fue demostrar que el método objeto de los Portfolios Educativos “Projeto: Autismo e Educação” es una estrategia para facilitar el proceso de enseñanza y aprendizaje de las personas con TEA. El objetivo general fue explorar los efectos del método de lo Portfolio como un incentivo a las habilidades de creatividad y sus contribuciones a la creación de prácticas alternativas para promover la inclusión en la educación. Los objetivos específicos fueron a investigar, por medio de apoyo a la educación en los Espacios Educativos zonas oeste y sur de Manaus, como la inclusión de los alumnos con TEA se produce; Desarrollar un programa experimental, con bases en los métodos y técnicas reconocidas para autista llamado Método Portfolio “Projeto: Autismo e Educação”, para el desarrollo de creativo, cognitivo y habilidades de los alumnos con TEA, proceso de datos expuestos por los estudiantes que asisten a estos espacios educativos; Aplicar en la exploración, el método de los portfolios de programa experimental “Projeto: Autismo e Educação”, para permitir posibilidades graduales en el desarrollo de las habilidades de los alumnos con TEA; Proponer, en base a los resultados obtenidos, alternativas prácticas curriculares en la formación inicial y continua para la inclusión en la educación de los alumnos con TEA. Cuantitativo, este estudio se llevó a cabo con los sujetos que forman parte de las comunidades educativas de Espacios Educativos oeste y al sur de las zonas Manaus. Los datos se recogieron a través de un cuestionario construido específicamente para este propósito. Las experiencias de formación y trabajo específicas con alumnos con TEA, a través de lo Portfolio Método Educativo “Projeto: Autismo e Educação” reveló que el autista puede desarrollarse en temas educativos cuando el método empleado ofrece posibilidades de un currículo adaptado, que contempla perspectivas relacionadas con los métodos y técnicas específicas para personas con Trastorno del Espectro Autista. Basado en los resultados positivos y que impregnaba El “Projeto: Autismo e Educação”, a modo de prueba para la educación continua sobre la Educación y el autismo, los padres, terapeutas, mediadores y educadores de Brasil, que tomó conocimiento del proyecto de participar, pidió a las carteras estaban disponibles y por lo tanto no era el desarrollo de una web Folio en un blog para capturar información y materiales educativos para el autismo, así como cursos de educación a distancia en la plataforma en línea donde cursos Buzzero.com marco teórico y metodológico utilizado para la estructura se basa en la evidencia de que se anima a los conocimientos, la creatividad y la producción a escribir cuando está utilizando portfolios como herramienta en el aprendizaje de las personas con TEA.

Palabras Clave: Autismo, Método de Portifolio, Formación del Profesorado, Inclusión, Familia.



Nenhum comentário:

Postar um comentário