Based on the legislation, methods and techniques for
people with Autism Spectrum Disorder or
Pervasive Developmental Disorder, this research had as object reveal that the
method of Educational Portfolios of "Project: Autism and Education"
is an enabling strategy of the teaching learning process of autistic people. The
overall objective was to explore the effects of portfolio method as an
incentive to creativity skills and their contributions to the creation of
alternative practices to promote inclusion in education. The specific
objectives were to investigate, by means of educational support in Educational
Spaces areas west and south of Manaus, such as the inclusion of autistic
students occurs; Develop an experimental program, with bases in the methods and
techniques recognized to autism, called Method Portfolio "Project: Autism
and Education," for the development of the creative, cognitive process and
abilities of autistic students, from the data presented by the students that
They attend these educational spaces;
Apply in exploratory character, the experimental program of portfolios
method to enable gradual possibilities in developing the skills of students
with Autism Spectrum Disorder; Proposing, based on the results obtained,
alternative curriculum practices to the initial and continuing education for
inclusion in education of autistic students. Quantitative nature, this study
was conducted with subjects that are part of the educational communities of
west and south Educational Spaces of Manaus areas. Data were
collected via a questionnaire specifically constructed for this purpose. The
specific training and work experiences with students with Autism Spectrum
Disorder, through the Educational Portfolio Method "Project: Autism and
Education" have revealed that autism may develop in educational issues
when the method employed offers possibilities an adapted curriculum, which
contemplates perspectives related to specific methods and techniques for people
with Autism Spectrum Disorder. Based on the positive
results and that permeated the "Project: Autism and Education" for
experimentation purposes of continuing education on Education and Autism,
parents, therapists, mediators and educators from Brazil, who took knowledge of
the project from involved, asked portfolios were available and thus there was
the development of a Webfolio on a blog, to capture information and educational
materials for autism, as well as distance learning courses in Buzzero.com
platform Online courses where theoretical and methodological framework used to
structureIt was based on evidence that the knowledge, creativity and written
production are encouraged when using portfolios as a tool in learning of people
with Autism Spectrum Disorder.
Sobre la base de las leyes, métodos y técnicas para personas con TEA,
este estudio fue demostrar que el método objeto de los Portfolios Educativos
“Projeto: Autismo e Educação” es una estrategia para facilitar el proceso de
enseñanza y aprendizaje de las personas con TEA. El objetivo general fue
explorar los efectos del método de lo Portfolio como un incentivo a las
habilidades de creatividad y sus contribuciones a la creación de prácticas
alternativas para promover la inclusión en la educación. Los objetivos
específicos fueron a investigar, por medio de apoyo a la educación en los
Espacios Educativos zonas oeste y sur de Manaus, como la inclusión de los
alumnos con TEA se produce; Desarrollar un programa experimental, con bases en
los métodos y técnicas reconocidas para autista llamado Método Portfolio
“Projeto: Autismo e Educação”, para el desarrollo de creativo, cognitivo y
habilidades de los alumnos con TEA, proceso de datos expuestos por los
estudiantes que asisten a estos espacios educativos; Aplicar en la exploración,
el método de los portfolios de programa experimental “Projeto: Autismo e
Educação”, para permitir posibilidades graduales en el desarrollo de las
habilidades de los alumnos con TEA; Proponer, en base a los resultados
obtenidos, alternativas prácticas curriculares en la formación inicial y
continua para la inclusión en la educación de los alumnos con TEA.
Cuantitativo, este estudio se llevó a cabo con los sujetos que forman parte de
las comunidades educativas de Espacios Educativos oeste y al sur de las zonas
Manaus. Los datos se recogieron a través de un cuestionario construido
específicamente para este propósito. Las experiencias de formación y trabajo
específicas con alumnos con TEA, a través de lo Portfolio Método Educativo
“Projeto: Autismo e Educação” reveló que el autista puede desarrollarse en
temas educativos cuando el método empleado ofrece posibilidades de un currículo
adaptado, que contempla perspectivas relacionadas con los métodos y técnicas
específicas para personas con Trastorno del Espectro Autista. Basado en los
resultados positivos y que impregnaba El “Projeto: Autismo e Educação”, a modo
de prueba para la educación continua sobre la Educación y el autismo, los
padres, terapeutas, mediadores y educadores de Brasil, que tomó conocimiento
del proyecto de participar, pidió a las carteras estaban disponibles y por lo
tanto no era el desarrollo de una web Folio en un blog para capturar
información y materiales educativos para el autismo, así como cursos de
educación a distancia en la plataforma en línea donde cursos Buzzero.com marco
teórico y metodológico utilizado para la estructura se basa en la evidencia de
que se anima a los conocimientos, la creatividad y la producción a escribir
cuando está utilizando portfolios como herramienta en el aprendizaje de las personas
con TEA.
Palabras
Clave: Autismo, Método de Portifolio, Formación del
Profesorado, Inclusión, Familia.
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